zondag 8 februari 2015

Homemade lipscrubs


In deze koude winterdagen en het gure weer krijgen we allemaal last van droge handen en huid en schrale lippen. Vandaag ga ik het hebben over hoe je je droge schrale lippen weer helemaal zacht en gehydrateerd krijgt!

Ik zal je vertellen hoe ik er op ben gekomen... Toen ik op zoek was naar een lipscrub in de drogisterij werd mij verteld dat ze er geen hadden! Van geen enkel merk. Dus dacht ik dan ga ik eens kijken of ik het zelf kan maken. Na wat googlen heb ik veel tips gevonden over hoe je je eigen scrubs kan maken.

Ik ben eerst op zoek gegaan naar kleine leuke potjes en glaasjes waar je je mengsel in kan doen. Deze borrelglaasjes/amuseglaasjes en een kaarshouder met deksel (schoongemaakt) vond ik perfect om mijn lipscrubs in te maken en te bewaren.



Ten tweede ging ik nadenken over mijn bodyscrubs. Daar zit meestal zeezout in omdat het ruw is en waarmee je je huid goed kunt schrubben. Zeezout of zout vond ik dan toch niet zo lekker smaken op mijn lippen dus koos ik voor suiker. Je kunt de fijne of kristalsuiker variant kiezen. Dit zorgt ervoor dat je de dode huidcellen en schilfers af kunt scrubben.



Om er iets verzorgends doorheen te doen dacht ik aan honing! Honing maakt de lippen zacht en heeft een licht antiseptische werking. Het wordt al eeuwenoud gebruikt als beautymiddel! Om je lippen te verzorgen doe je er olijfolie of zonnebloemolie bij ( wat je op voorhand hebt). Dit is de basis. Van hieruit kun je er van alles bij doen wat je lekker vind. Ik heb er bij eentje kaneel doorheen gedaan en bij de ander citroensap. Het kaneel zorgt voor een goede doorbloeding en citroen helpt dode huidcellen doen verdwijnen. Bovendien smaakt en ruikt het heerlijk. Het is 100% natuurlijk dus wanneer je klaar bent met scrubben lik je je lippen lekker af!



Voor andere geuren en smaken kun je oneindig variëren. Je kunt er bijvoorbeeld etherische oliën doorheen doen, vaseline of vanillesuiker gebruiken om maar iets te noemen. Je kunt er alle kanten mee op. Ik ging voor de lipscrub met kaneel omdat ik daar dol op ben!




Op de potjes kun je met leuke letter stickers de scrub een naam geven of gewoonweg lip of body op stickeren. Zoals ik heb gedaan. Leuk toch! Ik bewaar het in de koelkast. Het gaat best lang mee maar als het vreemd gaat ruiken en uitzien gooi het weg en maak weer nieuwe, heel simpel.


Het liefst doe ik dit na het reiningen van mijn gezicht en voor het opbrengen van mijn make-up. Zo heb ik de perfecte gladde verzorgde lippen om een knallende mooie lipstick te dragen! 





Liefs Scarlett

Geen opmerkingen:

Een reactie posten